A céljainkért érdemes élnünk!

https://mindenamikineziologia.blog.hu/2018/07/26/a_celjainkert_erdemes_elnunk

Életünk tudatos tervezése nem egyszerű, de motiváltak csak akkor lehetünk, ha van célunk. Az utunk megtervezése, ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy rá tudjunk lépni és elérjük végül a vágyott állapotot. A merev akarat ez esetben viszont hátráltató lehet. Ha figyelmen kívül hagyod a változást vagy a pillanatnyi kitérőket, nagyobb eséllyel vagy kudarcra ítélve a cél elérésében, mint rugalmas hozzáállással, amely átsegít a nehéz részeken.

Biztosan a Te életében is volt olyan szakasz, amely kudarccal végződött. Lehetett  az tanulás, sport, fogyókúra, párkapcsolat vagy valamilyen rossz szokástól való megszabadulás. Sőt előfordulhat az is, hogy egy vágyott állapot, célkitűzés megakadt a gondolatiság és a tett folyamata között, ezekre az esetekre akár még fájóbban tekintünk vissza, hisz teljes kudarcként élhetjük meg a sikertelenséget.

Ezért is érdemes olyan célokat kitűzni, melyek reálisak és véghez is vihetők. Ehhez jó, ha ismered saját képességeidet, és hogy mit akarsz az új céllal elérni. Érdemes a céljaink megfogalmazása előtt mélyen magunkba néznünk és vágyaink irányába eltökélni magunkat, követve belső iránytűnket. A lényeg, hogy találd meg mi a legbensőbb motivációd, ami miatt el akarod érni az álmodat, és ha bármi zökkenő közbejön, ne add fel, hanem erre a legbelső álmodra gondolj – és tégy meg apró lépést felé, függetlenül, attól hogy az elején felbuksz vagy eltérítenek, mert mindig fel lehet állni.

A  döccenők, bár elkerülhetetlenek, mégis előreláthatóak. Ülj le és gondold át, milyen helyzetekben a legvalószínűbb, hogy elgyengülsz. Tekintve, hogy mindig minden változik, bármikor adódhat egy olyan helyzet, hogy igenis rágyújtasz, vagy inkább otthon maradsz az esti edzés helyett. A legtöbb ember az első ilyen bakinál ellöki a célt magától, mert nem bírja elviselni, hogy kudarcot vallott, és egyszerűbb a célt lebecsmérelni, mint belátni, hogy igenis hibázhatunk.

A céljainkért érdemes élnünk!

Légy gyengéd, megengedő önmagaddal szemben. A beszéd nagyon erősen hat az emberre, így nem meglepő, hogy belső beszédünk, azaz gondolkodásunk milyen erősen befolyásolja a szervezetet magát is. Megfigyelték, hogy a negatív megfogalmazások a gátlórendszer működését indítják be, míg a pozitív megfogalmazások motiválnak és eltökéltebbé teszik az embert.

Nem akarok idegeskedni – Boldog akarok lenni!
Nem akarok rágyújtani többet – Le akarok szokni a cigarettáról!

Ha minden nap találsz valami aprócska lépést, ami a célod felé visz - legyen az akár egy jó döntést meghozni egy dilemmás helyzetben, javítani a kapcsolatot fontos személyekkel, sikereket elérni a munkában, vagy bármely más életterületen, elhagyni egy rossz szokást vagy összeegyeztetni a munkát a magánélettel - akkor előbb-utóbb eléred azt! Csak ne ess abba a hibába, hogy egyik napról a másikra várod a megoldást, mert az csak frusztrálttá tesz, aminek a vége mindig a feladás. Érdemes ezért nem mindenáron világmegváltó terveket szövögetni. Elegendő, ha olyan dolgokra törekszünk, melyek mindegy, hogy a jelenben, a közeli vagy a távoli jövőben, de gyümölcsözőek számunkra.

“Semmilyen szél sem kedvező annak, aki nem tudja, milyen kikötőbe tart.” Seneca

Egy apró trükk, mely segíthet céljaink elérésében és irányvezetőként is szolgálhat, az írás. Sikerélményt ad, segíti a haladást, a lehetőségek felismerését, és a sikerekre való visszatekintés növeli a produktivitást. Az írás megágyaz a nagyban gondolkodásnak, és a magas céloknak. Amikor leírunk dolgokat, akkor azt is megvizsgálhatjuk, hogy a törekvéseink mennyire reálisak, és mit kell tennünk a célok eléréséért. Ha több célod van, akkor a legközelebbit válaszd ki, tegyél érte, és utána térj vissza az írásodhoz a következő célért.

A tudatos és szakszerű célállítás az életbe fontos, mert így sokkal nagyobb esélyed van a boldog és eredményes, szakmailag sikeres élethez. Ülj le hát egy darab papírral és gondold át, mire is vágysz igazán és azt hogyan tudod megvalósítani.
Sok sikert kívánok!

Címkék: kineziológia, PR